Ekonomi

Logista Asya’da orta koridorla büyümeye devam ediyor

LOGISTA ASYA’DA MERKEZİ KORİDOR İLE BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR

 

Orta Koridor, Avrupa ile Asya arasında ticari bir köprü olma rolünü karayolu yüklü intermodal taşımacılıkla zenginleştiriyor. Bu ticaret yolu Kuzey Koridoru’ndan 2 bin kilometre daha kısa. Bu avantaj küresel ticaretin rotasını yeniden şekillendiriyor. Asya taşımacılığıyla öne çıkan Logista Global Lojistik Genel Müdürü Zeynep Akman, tüm Asya’ya erişim sağlayan sınırlarıyla Türk ve Avrupalı ​​girişimcilere yeni pazarların kapılarını açmaktan mutluluk duyduklarını söyledi.

 

Dünya Bankası’nın son raporlarına göre Orta ve Doğu Asya’daki ülkelerin ekonomileri canlılığını sürdürüyor. Yeni İpek Yolu’nun yeniden canlanması, doğu rotasını küresel ticaret dengelerinde karlı bir alternatif haline getiriyor.

Logista Global Lojistik Genel Müdürü Zeynep Akman, Türkiye’nin Asya’daki ticari potansiyeli Avrupa’ya bağlayan Orta Koridorun merkezinde yer alan değerli bir transit merkezi ve lojistik üssü olduğunu vurguladı. Akman, “Çin ve Hindistan sınırına kadar olan coğrafyada enerjiden teknolojiye kadar geniş bir yelpazede hemen hemen tüm sektörlere hizmet veriyoruz. Merkezi Koridorun 2 bin kilometre daha kısa olması ulaşım süresini 1/3 oranında azaltabiliyor. Deniz yolunun yaklaşık 15 gün sürmesi, özellikle “Üçüncü ülke taşımacılığında sunduğumuz hizmetlere olan ilgiyi artırıyor.” dedi.  

 

Asya’daki Canlılık Ekonomik Bilgilere Yansıyor

Akman, Asya’daki potansiyeli en iyi şekilde değerlendirmek için ulaşım ağlarını sürekli genişlettiklerini belirtti. “Özellikle Türki Cumhuriyetler, Afganistan ve Moğolistan’da kurduğumuz yeni iş ortaklıkları, Asya’da kapsamlı bir taşımacılık ağı oluşturmamıza yardımcı oldu. Ayrıca intermodal çözümler de sunuyoruz; Avrupa’dan aldığımız yükleri karayla çevrili iç bölgelere güvenli bir şekilde ulaştırıyoruz. Asya’nın geniş acente ağımız sayesinde.” “Bu şekilde teslim ediyoruz.”dedi.

Dünya Bankası verilerine göre Moğolistan’da geçen yıl yüzde 4,7 olan büyümenin 2023’te yüzde 5,2’ye ulaşması bekleniyor. Ülkenin gıda, madencilik ve yenilenebilir enerji ekipmanları ihracatı açısından potansiyeli bulunuyor.

Afganistan’da 2023 yılının ilk yarısında 4,4 milyar dolar olan ithalat, 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 32’lik bir artışı temsil ediyor. Artışta gıda, maden ve tekstil ürünleri ön plana çıkıyor.

 

“Fuarlarda büyük ilgi gördük”

Akman, Astana’da düzenlenen İzmir Logistech ve Translojistika Kazakistan fuarlarında stantlarının yoğun ilgi gördüğünü söyledi. “Bölgedeki gelişmeler nedeniyle kuzey güzergahının aktif olmaması Merkez Koridor’a olan talebi artırdı. Batı-doğu güzergahında karşılıklı ulaşıma talep yoğun. Birçok iş insanı ve lojistikçiyle anlaşmalar yaptık. Fuarlarda özellikle Avrupa ve Baltık ülkelerinden gelenler var. Bu da Türk lojistik sektörüne olan güveni artırıyor.” “aynı zamanda gösterge.”dedi.

Zeynep Akman, Asya’daki standartların üzerinde sigortalı, müşteri odaklı, kesintisiz ve güvenilir taşımacılık hizmetleri sunduklarının altını çizerek, artan talebi karşılamak için yıl sonuna kadar bu ağı daha da etkin hale getirmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

camardiajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu